HIS Voice 5 2003
5 2003
Zobrazit v E-shopu Koupit

Obsah čísla 5/2003

Glosář
Avantgarda je slepá ulička rozhovor s Fredericem Rzewskim (Tereza Havelková)

Hluk a ticho

Akustické prostředí člověka
Kažždé ticho zní jinak japonská tichá setkání se zvukem (Pavel Klusák)
Srdce v kusech hluku Martin Jarolím (Petr Ferenc)
Vytuššení souvislostí tři antologie elektronické hudby (Petr Ferenc)
Stavitelé nových hudebních forem rozhovors Aoki Takamasou a Mitchellem Akiyamou (Hynek Dedecius)
New York in the 1960s  aneb jak bylo po věčném snu - Tony Conrad a John Cale (Petr Ferenc)
Agon na cestě od Hudby, hudbičky k Discreet Music (Matěj Kratochvíl)

Festivaly a koncerty

AV festival 03
Boskovice - vyčerpáníí (Adam Javůrek)
Milostné písně robotům zpívám - Kid Koala (Jaroslav Paššmik)
Dekonstrukce mýtů aneb jak lze pořádat koncert (Matěj Kratochvíl)
Mladé pódium (Michal Rataj)

CD Recenze

herbert henck: locations, john cage: sonatas and interludes/ herbert henck: festburger fantasien; Péter eötvös: zeroPoints, l. van beethoven: symphony no. 5 - göteborg symfoniker/ensemble modern,dir. peter eötvös; fennesz: live in japan; the gathering assembled by maggie nicols: for john stevens; anthony braxton: two compositions (trio) 1998; frode gjerstad/derek bailey: nearly a d; das waldhaus sils maria; básníci p?ed mikrofonem; ernst jandl: 13 radiophone texte & das röcheln der mona lisa; keith rowe/john tilbury: duos for doris; savina yannatou & primavera en salonico: terra nostra; john cage: cheap imitation; souvenir; dream/teodoro anzellotti; static: flavour has no name; so: so; edward artemiev: three odes; francisco lópez: live in ´s-hertogenbosch; tigrics: drapdap; ben perowsky: camp songs; nurse with wound: salt marie celeste; kevin blechdom: bitches without britches; napalmed/merzbow: crash of the titans; teória otrasu: bábkový režim zvuku; hermovo ucho na prelome milénií v nitre; juozas rimas: lithuanian auletics; joe williamson: the ungrateful carjacker; thomas tehn + paul lovens: achtung;

Z obsahu

Klavírní skladba Cheap Imitation z roku 1969 znamenala pro Johna Cage návrat ke "klasickému" komponování a dokonce

Před třiceti lety nahrál Keith Jarrett sólovou improvizaci The Köln Concert: spontánní tvorba u klavíru, v obecném

Noise, jak již název napovídá, je asi tím nejextrémnějším odvětvím postindustriální hudby. Přestože má svou tradici

Frederic Rzewski je jednou z legend soudobé hudby, které se v srpnu sjely na Ostravských dnech nové hudby.

Pokud se zaregistrujete a přihlásíte, budete si moci prohlédnout a přečíst elektronickou verzi tohoto čísla.

Slyš zdarma: Daniele Ciullini - Identità Sonora